Toiminta 2022

Yleistä

Kokoonnumme kuukauden toisena tiistaina klo 12.00 pääsääntöisesti Kurikan Kärrymiehessä (Tuiskulan Kyläseuran talo, osoite Tuiskulansuora 31).

Keväällä ja syksyllä pyritään ulkoilemaan ja silloin olemme muualla kuin Kärrymiehessä. Tiedotamme siitä täällä kotisivuilla. Myös muita poikkeuksia saattaa tulla.

Jouluateria ti 13.12.

Lisää infoa tulossa...

Asiantuntijaluento ti 15.11.

Marraskuun jäsentapaaminen ja asiantuntijaluento pidetään Kurikan Kärrymiehessä (Tuiskulansuora 31, Kurikka) tiistaina 15.11.2022 klo 12.00.

Syyskokous ti 11.10.

Etelä-Pohjanmaan Parkinson-yhdistys ry:n sääntömääräinen SYYSKOKOUS pidetään tiistaina 11.10.2022 klo 12.00 Punaisen Tuvan Viinitilalla, Koskenvarrentie 337, 62900 Alajärvi. Kokouksessa käsitellään viralliset sääntöjen mukaiset syyskokoukselle määrätyt asiat. Yhdistys tarjoaa lounaan. HUOM! Lounasta varten tarvitaan ennakkoilmoittautuminen 3.10. klo 12.00 mennessä Ristolle, puh. 050-405 0846.  Kokoukseen järjestetään bussikuljetus, jonka omavastuu 10 € kerätään bussissa. Bussin alustava aikataulu: Lähtö Kauhajoen ABC klo 10.00, Kurikka klo 10.20, Seinäjoen ABC klo 10.50, Lapuan Shell klo 11.15, Alajärvi klo 12.00. Paluu samaa reittiä. Bussikyydin tiedustelut ja ilmoittautumiset Ristolle, puh. kuten edellä. Aloitetaan kuukausitapaamisella, jossa paikalla apteekkari Lappajärveltä kertoen Parkinsonlääkkeistä. Järviseudun Parkinson-kerhon järjestää. Arvonta. Tervetuloa mukaan! -Hallitus

Vertaiskerhon perustamiskokoontuminen Alavudella to 22.9.

Elokuussa pidettiin Alavudella Parkinson-tilaisuus, jossa viriteltiin Alavuden, Kuortaneen ja Ähtärin lähialueelle suunnattua vertaistoimintaa Parkinsonin tautia sairastaville ja heidän läheisilleen sekä asiasta kiinnostuneille. Osanottajia saapui paikalle runsain määrin ja päätettiin kokoontua uudelleen syyskuussa kerhotoiminnan perustamisen merkeissä. Ajankohdaksi on sovittu torstai 22.9. klo 17. Paikka Makupirtti, Louontie 3, Alavus. Kahvit omakustanteisesti. Lisätietoja Ailalta, puh. 050-366 0368 tai Ullalta, puh. 040-523 0606.

Tuetaan toisiamme -digiryhmät

aloittavat toimintansa syyskuussa. Digiryhmä on maksuton liikehäiriösairaille ja heidän läheisilleen suunnattu vertaisryhmä, jossa tutustutaan digilaitteisiin ja opitaan digitaitoja. Kyseessä on Parkinsonliiton jäsenyhdistyksille suunnattu Mennään verkkoon -digihanke, joka toteutetaan yhteistyössä Seinäjoen Kansalaisopiston kanssa. Digiryhmää vetää vapaaehtoinen digioppaaksi nimetty henkilö sekä digiavustajat.

Kokoontumisajat alla olevan mukaisesti vuoroviikoin keskiviikkoisin klo 13.00 - 15.00 Seinäjoen Kansalaisopiston tiloissa Kalevankatu 33, Seinäjoki. Luokka B307, It-paja Ilmari. Ota mukaan oma kannettava tietokone. Ensimmäisellä kokoontumiskerralla riittää, että otat mukaan oman kännykän.

Digiryhmä I

14.9.2022, 28.9.2022, 12.10.2022, 26.10.2022, 9.11.2022, 23.11.2022, 11.1.2023, 25.1.2023, 8.2.2023 ja 22.2.2023

Digiryhmä II

21.9.2022 (peruttu - aloitus siirtyy seuraavaan kertaan!), 5.10.2022, 2.11.2022, 16.11.2022, 30.11,2022, 18.1.2023, 1.2.2023, 15.2.2023, 8.3.2023 ja 15.3.2023

HUOM! Digiryhmän II aloitus SIIRTYY sairaustapauksen vuoksi seuraavaan kertaan pvm:lle 5.10.2022.

Molemmat digiryhmät ovat tällä hetkellä täynnä. Lisätietoja Etelä-Pohjanmaan Parkinson-yhdistyksen digiryhmän yhteyshenkilöltä, puh. 040-523 0606/Ulla.

Jäsentapaaminen to 15.9.

Syyskuun jäsentapaaminen pidetään poikkeuksellisesti torstaina 15.9.2022 klo 12.00 Kurikan Kärrymiehessä (Tuiskulansuora 31, Kurikka). POP Pankin asiantuntija kertomassa edunvalvontavaltakirjasta ja muista lakiasioista. Lisäksi liikuntavastaava pitää jumppatuokion. Arpajaiset. Lämpimästi tervetuloa!

Tarkkuussuunnistuskoulutus su 11.9.

Etelä-Pohjanmaan Neuroyhdistyksen kutsumana pidämme yhteisen tarkkuussuunnistuskoulutuksen sunnuntaina 11.9. klo 13.00. Tarkkuussuunnistus on laji, jossa kaikki ikää, sukupuolta tai liikuntakykyä katsomatta voivat harrastaa ja kilpailla samassa sarjassa. Tässä ei mitata fyysistä suoritusta vaan laji perustuu päättelytehtäviin. Koulutus pidetään Palvelutalo Pihapihlajan (Vellamonrinne 3) ympäristössä Seinäjoella. Ilmoittautumiset 1.9. mennessä Kaarinalle puh. 0400-692 078.

Vertaiskokoontuminen Alavudella ke 24.8.

Viritellään Alavuden, Kuortaneen ja Ähtärin lähialueelle suunnattua vertaistoimintaa Parkinsonin tautia sairastaville ja heidän läheisilleen sekä asiasta kiinnostuneille. Ensimmäinen kokoontuminen pidetään Alavus Hotellin kokoustilassa (järviluomantie 4, Alavus) keskiviikkona 24.8. klo 17.00. Mukana toimintaa käynnistelemässä on Etelä-Pohjanmaan Parkinson-yhdistyksen toimijoita sekä järjestötoiminnan asiantuntija Heljä Tuomi Parkinsonliitosta. Tilaisuus on maksuton. Halutessasi voit ilmoittaa tulostasi, mutta emme edellytä ilmoittautumista. Lisätietoja Ullalta, puh. 040-523 0606.

Yhteislaulutilaisuus ti 16.8.

Etelä-Pohjanmaan Parkinson-yhdistys ry järjestää yhteistyössä Kurikan Museon kanssa yhteislaulutilaisuuden tiistaina 16.8. klo 18. Yhteislaulutilaisuus pidetään Kurikan museoalueella (Museotie 19, Kurikka). Laulattaa Matit Tuisku ja Ojanen. Arpajaiset.

Keilataan

Kauhajoella (Urheilutie 3) syyskaudella 2022 seuraavasti:

11.8., 14.9., 13.10., 3.11., ja 1.12. klo 15 - 16.

- Soita Pentille 0400 777001

- Tervetuloa!

Kurikassa (Laurintie 2) syyskaudella 2022 seuraavasti:

25.8., 29.9., 27.10., 17.11., ja 15.12. klo 15-16.

- Varattu 3 rataa

- Soita Martille 040 7716451

- Tervetuloa!

OLKA-Päivystys

Etelä-Pohjanmaan Parkinson-yhdistyksen vapaaehtoisia päivystämässä Seinäjoen keskussairaalan OLKA-pisteellä

tiistaina 7.6. klo 9.00 - 14.00 ja

torstaina 18.8. klo 9.00 - 14.00.

OLKA-piste sijaitsee pääoven välittömässä läheisyydessä. Tervetuloa tutustumaan toimintaamme ja keskustelemaan mieltä askarruttavista asioista. Kysy toiminnasta lisää OLKA-yhteyshenkilöltämme, puh. 050-351 9981/Matti.