Toiminta 2022

Yleistä

Kokoonnumme kuukauden toisena tiistaina klo 12.00 pääsääntöisesti Kurikan Kärrymiehessä (Tuiskulan Kyläseuran talo, osoite Tuiskulansuora 31).

Keväällä ja syksyllä pyritään ulkoilemaan ja silloin olemme muualla kuin Kärrymiehessä.

Tiedotamme siitä täällä kotisivuilla. Myös muita poikkeuksia tulee, mutta niistäkin tietoa myöhemmin.

Tuetaan toisiamme -digiryhmä

Haluatko oppia digitaitoja tutussa ja turvallisessa ympäristössä? Tuetaan toisiamme -digiryhmä on maksuton liikehäiriösairaille ja heidän läheisilleen suunnattu vertaisryhmä, jossa tutussa ja turvallisessa ympäristössä tutustutaan digilaitteisiin ja opitaan digitaitoja. Ryhmässä opitaan myös mistä ja miten digitukea on mahdollista saada. Kyseessä on Parkinsonliiton uusi jäsenyhdistyksille suunnattu Mennään verkkoon -digihanke. Digiryhmää vetää vapaaehtoinen digioppaaksi nimetty henkilö. Ryhmään tullaan oman digilaitteen kanssa, mikäli sellainen on. Digilaite voi olla tabletti, kannettava tietokone tai puhelin. Ryhmä kokoontuu n. 10 kertaa n. 2 h/kerta. Aikaisempaa osaamista ei tarvita. Kiinnostuitko? Otamme nyt ilmoittautumisia vastaan. Mikäli ilmoittautuneita saadaan riittävä määrä, ryhmä voisi aloittaa toimintansa syksyllä. Lisätietoja ja ilmoittautumiset 10.5. mennessä Ullalle, puh. 040-523 0606.

Kesäretki 12.7. Satakuntaan

Etelä-Pohjanmaan Parkinson-yhdistys ry:n perinteinen kesäretki tehdään päiväretkenä Satakuntaan tiistaina 12.7.2022, jolloin lähtö aamulla yhteiskuljetuksella. Pysähdytään aamupalalle Kauhajoen ABC:lle. Vierailu klo 12.00 Porissa Rosenlew-museossa, jossa opastettu kierros. Siirtyminen ja tutustuminen Juseliuksen mausoleumiin. Lounas klo 14.00 Leineperin Ruukissa Ulvilassa, jonka jälkeen paluu kotimatkalle. Pysähdytään tarvittaessa. Bussiaikataulu tarkentuu myöhemmin, kun tiedetään lähtijät. Sitovat ilmoittautumiset 15.6. mennessä Päiville, puh. 040-575 6991 tai Ullalle, puh. 040-523 0606. Matkan omavastuu noin 40 euroa (saattaa vielä tarkentua). Maksu kerätään bussissa.

Minigolfia ti 10.5. klo 12.00

Etelä-Pohjanmaan Parkinson-yhdistyksessä pelataan minigolfia Seinäjoen Leirintäalueella (Törnäväntie 29, Seinäjoki) tiistaina 10.5. klo 12.00. Minigolfin jälkeen jatketaan päivää leirintäalueen nuotiopaikalla makkaraa paistaen. Makkaranpaiston lomassa Marika K. SeAMK:sta esittelee Seinäjoen Ammattikorkeakoulun fysioterapeuttiopiskelijoiden tarjoamia hyvinvointi- ja harjoitteluohjaukseen liittyviä mahdollisuuksia. Sateen sattuessa kokoonnumme leirintäalueen uudessa huoltorakennuksessa. Kokoontuminen leirintäalueen parkkipaikan läheisyydessä. Yhdistys kustantaa mailat ja makkarat. Ota omat juomasi mukaan. Tapahtuma toteuteteaan yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa. Tervetuloa mukaan jäsenet, läheiset sekä muut asiasta kiinnostuneet. Huom! edit. 9.5.: Juuri tulleen tiedon mukaan SeAMK:in osalta esittely on peruuntunut meistä riippumattomista syistä. Pahoittelemme tapahtunutta. Muilta osin tapahtuma toteutuu yllä mainitun mukaisesti. Tervetuloa!

Parkinson-tietoisuuskuukauden tapahtuma "hiljainen kirja" to 21.4. klo 13.00

Etelä-Pohjanmaan Parkinson-yhdistys ry:n Parkinson-tietoisuuskuukauden tapahtuma "hiljainen kirja" pidetään torstaina 21.4. klo 13.00 Seinäjoen pääkirjasto Apilan lukuportaikossa. Tarkoituksena on lisätä tietoisuutta Parkinsonin taudista niille, jotka ovat kiinnostuneita kuulemaan aiheesta. Paikalla myös järjestötoiminnan asiantuntija Heljä Tuomi. Tervetuloa mukaan jäsenet ja läheiset sekä tietenkin kaikki asiasta kiinnostuneet kuulemaan mielenkiintoisia tarinoita.

Jäsentapaaminen ti 12.4. klo 12.00

Etelä-Pohjanmaan Parkinson-yhdistys ry:n Parkinson-kuukauden jäsentapaaminen pidetään Kurikan Kärrymiehessä (Tuiskulansuora 31, Kurikka) tiistaina 12.4.2022 klo 12.00. Vieraaksemme saapuu Parkinsonliiton toiminnanjohtaja Anne Taulu. Matti Tuisku laulattaa. Arpajaiset. Lähiomaisilla mahdollisuus keskustella jäsentapaamisen jälkeen omana ryhmänä omassa tilassa. Maskisuositus. Tervetuloa! Jäsentapaamisen jälkeen hallituksen kokous.

Sääntömääräinen kevätkokous ti 8.3. klo 12.00

Etelä-Pohjanmaan Parkinson-yhdistys ry:n sääntömääräinen kevätkokous pidetään tiistaina 8.3.2022 klo 12.00 alkaen Seuralassa Seinäjoella (Törnävän Piirin alue, osoite Seuralantie 3, 60220 Seinäjoki). Käsitellään viralliset sääntöjen mukaiset kevätkokoukselle määrätyt asiat sekä sääntömuutosasia koskien kevät- ja syyskokouksen muuttamista vuosikokoukseksi. Arpajaiset. Maskisuositus. Tervetuloa mukaan päättämään! Kevätkokouksen jälkeen hallituksen kokous.

Aivojumppatuokio ja jäsentapaaminen ti 15.2.2022 klo 12.00 SIIRRETTY!

Etelä-Pohjanmaan Parkinson-yhdistys ry:n jäsentapaaminen Kurikan Kärrymiehessä tiistaina 15.2.2022 klo 12.00 siirretään vallitsevien kokoontumismääräysten mukaisesti myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan.

Jäsentapaaminen ti 11.1.2022 SIIRRETTY!

Etelä-Pohjanmaan Parkinson-yhdistys ry:n jäsentapaaminen Kurikan Kärrymiehessä tiistaina 11.1.2022 klo 12.00 siirretään valtioneuvoston ja aluehallintoviraston määräysten mukaisesti myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan.

Keilataan

Kauhajoella (Urheilutie 3) kevätkaudella 2022 seuraavasti:

27.1., 24.2., 24.3., 21.4, 19.5. ja 16.6. klo 15 - 16.

- Soita Pentille 0400 777001

- Tervetuloa!

Kurikassa (Laurintie 2) kevätkaudella 2022 seuraavasti:

20.1., 17.2.,17.3., 14.4., 12.5. ja 9.6. klo 15-16.

- Soita Martille 040 7716451

- Tervetuloa!